Jouw voedingsschema

Wil je iets aan je eetpatroon veranderen, maar weet je niet waar je moet beginnen? Ik wil je graag helpen. Met de tot nu toe opgedane kennis van de studie Voeding & Diëtetiek, kan ik je een duwtje in de goede richting geven. Een voedingsschema of een eetlijst bieden houvast bij het veranderen van je eetpatroon.

Wat is een voedingsschema/eetlijst?

Een voedingsschema is eigenlijk een voorbeelddagmenu. Het beschrijft een dag waarop jij ideaal eet. Wil je afvallen? Dan bevat het schema minder calorieën dan jij verbrandt. Wil je aankomen? Dan bevat het meer calorieën dan jij verbrandt. Er wordt ook rekening gehouden met de nutriënten (vetten, eiwitten, koolhydraten en vezels), vitamines en mineralen. Naast afvallen of aankomen zijn er ook andere doelen die je kunt hebben. Denk aan bijvoorbeeld eiwitrijker, vegetarisch, veganistisch, koolhydraatarm of simpelweg gezonder eten.

Hoewel deze blog over vegetarisch eten gaat, hoeft mag jouw voedingsschema/eetlijst gewoon vlees bevatten. 

Natuurlijk is het niet ideaal om elke dag hetzelfde te eten. Daarom is het handig om naast een voedingsschema een eetlijst te hebben. Hierover staat tussen welke producten je kunt variëren. Denk aan bijvoorbeeld verschillende soorten beleg die je op je brood kunt doen. Ook kan een eetlijst helpen als je al een goed voedingspatroon hebt, maar moeite hebt met variatie. Ik kan je misschien helpen om op nieuwe ideetjes te komen.

Prijzen

Voedingsschema: €5,00

Eetlijst: €5,00

Voedingsschema + eetlijst: €8,00

Stuur een berichtje hieronder als je interesse hebt. Dan kunnen we daarna verder mailen over de details!